Friday 3 January 2014

DON'T PRAISE ME~

......
Setelah ditikam oleh Abu Lukluah, Keadaan Saiyidina Umar semakin hari semakin tenat.bisanya menjalar keseluruh urat nadi hingga Amirul Mukminin itu tidak berdaya untuk bangun.Pada saat-saat akhir hayatnya,Amirul Mukminin berpesan kepada anaknya Abdullah.. pesannya:

"kafanilah aku sebaik mungkin,jika aku di pandang baik oleh Allah nescaya DIA akan menggantinya dengan yang lebih baik. Buatlah liang kuburku sebaik mungkin.Jika aku dipandang baik oleh Allah nescaya DIA akan meluaskannya ,seluas mataku memandang.

"Janganlah memuji aku dengan pujian yang berlebihan yg tidak wajar disisiku.Segerakanlah pengebumianku. Jika aku baik bermakna engkau mengusung orang baik dan jika aku tidak baik bermakna engkau cepat cepatlah melepaskan aku daripada pikulan engkau"




"don't praise me because i'm on deen, but pray for me because I have faults which you haven't seen"

Allahuakhbar, 
'ibrah yg sangat terkesan..

>>bila cari qisah ni, terjumpa kata2 ni..
"Jangan memuji aku kerana kealiman dan kejayaan ku, tetapi berdoalah agar dosa ku diampuni kerana aku juga berdosa dan tidak terlihat oleh mata akal mu.."



ana create antum read
(O_o)

0 comments:

Post a Comment