Sunday 22 December 2013

Aku Yang Sekarang Bukan Yang Dulu~

Assalamualaikum..!!

yeip..yeip..~ sihat tak??

insyaALLAH ana doakan antum semua sihat dan kheir dalam apa jua keadaan..

hmm, tajuk hari ni..mcm pelik je kan..

selalu kita dengar Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang, haa.. ana tukaq style sikit
sebab apa?? ana nk ceritakan kehidupan ana yang sekarang, bukan yang dahulu.. got it..?? wahh! ohsem la antum semua..

...


apa yang nk dikongsikan pada entry kali ialah satu kisah di mana, dahulunya seorang yang sgt pasif, yang kurang bergaul dengan org lain, dan susah untuk bersuara atau melontarkan pandangannya sendiri..hehe, that's me..!! err, ~


sekarang, ana seorg yang bnyak bersosial..aipp, bukan bersosial yang negatif, semestinya yang positif..

ramai yg berpendapat.. " ala.. sosial ni x baik la, boleh buat kita lalai, dekat dengan perkara2 yang negatif.." hmm. tu pandangan org lain.. x salah melontarkan pandangan, sebaliknya kita meraikan pandangan org lain.. jika tak bersetuju, bukanlah menentang dengan cara keras, sebaiknya, kita menentang dgn berhikmah..boleh?

ok, back to the point..!

SOSIAL, mksud ana sosial kat sini ialah suka bermuamalah dengan orang lain atau orang luar.. kadang2 kita x sedar orang sekeliling kita la yang bnyak memberi kita semangat. klu kita dekat dengan diorang, sudah semestinya kita akan lebih bnyak kenalan, lebih memahami dan mengambil ibrah dari kehidupan orang luar..
macam mana pulak dgn istilah ''bagai katak bawah tempurung??"  haa.. yang ni patut kita buang jauh2..
klu hidup kita hanya sendirian, mmg x kan berkembang la.. juz dok rumah dan tak ambil tahu tentang isu luar.. huhu, x ramai kawan, kenalan,..bla..bla..
mesti x nak kan...?? so, dengan bersosial la kita dapat semua tu.. berhibur pun x salah. bukan semua sosial dan hiburan kat dunia ni haram..kita cuma perlu ikut landasan dan syariat ALLAH sahaja.Dan jangan sampai kita lalai dlm berhibur, tukar persepsi kita k..:)

Firman Allah di dalam Surah al-Anaam ayat 32

Maksudnya: Dan tidaklah kehidupan dunia ini melainkan mainan( yang sia-sia) dan hiburan yang melalaikan.

eh, nak taw tak?? Rasululullah pun berhibur jugak taw, siap bergurau senda dengan isteri serta sahabat2 lagi. haa, nak tahu kisah2 gurau senda Rasulullah, nantikan entry yang berikutnya. setakat ni dulu k, love u olls.. :)



Ana Create Antum Read.

Salam ukhwah..:)
(o_O)

0 comments:

Post a Comment