Monday 30 December 2013

ALLAH IS THE NO1~

[TAFAKUR MENGINGATI ALLAH] 


"Ya Allah, Sesungguhnya aku hambaMu yang lemah, Seringkali aku benar dalam pendirian, tetapi salah dalam perhitungan benar dalam perinsip,tetapi keliru dalam cara dan perbuatan. Namun, kejujuran dalam kehidupan sentiasa memesan aku supaya mengakui kekeliruan dan kelemahan diri. Sesungguhnya, aku keliru kerana telah berbuat kesilapan. Namun aku bersyukur ya Allah, kekeliruan dan kesilapan ini telah memberi banyak makna dan berguna dalam membuka mataku dan menyingkap tirai kegelapan hati.

Ya Allah rabbul izzati, bantulah hambaMu ini dalam mengarahkan cintaku pada yang utama, cintaMu dengan harapan hati ini menjadi lebih tegar. Bukan duniaMu yang kucari ya Allah, tapi redhaMu. Berikan aku petunjuk dan rezeki mujahidMu"




.......
يَا إِمَامَ الرُّسْلِ يَا سَنَدِي
Wahai penghulu para rasul ! wahai sandaranku
أَنْتَ بَعْدَ الله مُعْتَمَدِي
Setelah Allah, engkau adalah peganganku

فَبِـدُنْيـَايَ وَآخِـرَتِي
Dalam urusan dunia dan akhiratku
يا رسول الله خُذْ بِيَدِيْ
Wahai rasulullah! Bantulah aku
Amin ya Rabbal alamin

:: YA ALLAH, letakkanlah dunia ini di tangan kami, bukan di hati kami::
~sesungguhnya, kita hanyalah hamba yang mengharapkan kepada penciptanya..~




ana create antum read
(O_O)

0 comments:

Post a Comment